NEDJELJA ZAHVALNICA: Sudjeluje HKUD Valpovo 1905 u narodnim nošnjama i s tamburaškim sastavom
- Detalji
- Objavljeno: Subota, 12 Listopad 2024 17:28
- Napisao/la vlč. Zvonko Mrak
- Hitovi: 404
VALPOVO Zvonko Mrak, župnik župe Bezgrešnog začeća Blažene Djevice Marije objavio je župne oglase i misao za 28. nedjelju kroz godinu, 13. listopada 2024.
ŽUPA BEZGREŠNOG ZAČEĆA BDM VALPOVO
ŽUPNI OGLASI
13. listopada 2024.
28. nedjelja kroz godinu – B –
- Župni ured je otvoren od ponedjeljka do petka od 9:00 do 11:00 i od 17:00 do 18:00.
- Nedjeljne mise su u 8:00, 9:30 i 18:30. Mise radnim danom od ponedjeljka do petka su u 18:30, subotom u 8:00.
- OTVORENA CRKVA je od 9:00 do 12:00 s dežurstvom i sat vremena prije mise.
- Marijina legija ima sastanak svakog utorka u 17:00.
- Misni stipendij u cijeloj HBK od 1. srpnja 2024. je 10 €.
- Nacionalno hodočašće u Rim u Svetoj godini 2025. bit će od 5. do 12. listopada 2025.
- Župna kateheza za krizmanike, 2. razred srednje škole, je utorkom u 19:30 ili 20:30.
- Župna kateheza za 1. razred srednje škole, je srijedom u 19:30.
- Župna kateheza za 2. razred OŠ četvrtak u 9:00 i 15:00
- Župna kateheza za prevopričenike, 3. r. OŠ, 3a – 9.00 ili u 15.30, srijeda, 3c – 9.00 ili u 15.30, utorak, 3d – 10.00 ili u 16.30, utorak.
- Listopadske pobožnosti od do 31. listopada pola sata prije mise.
- Uvođenje klime u župnu crkvu je postala nužna potreba. Financiranje ne može biti bez sudjelovanja župljana i drugih dobrotvora. Dar se može uplatiti i preko internet-bankarstva. Žiro račun župe kod PBZ Valpovo: HR6923400091110101616, poziv na broj: datum slanja, u opisu: dar za klimu. Čekamo izvođače radova.
- NEDJELJA ZAHVALNICA je danas. Domjenak je poslije mise od onoga što donesete. Na zahvalnici sudjeluje HKUD Valpovo 1905 u narodnim nošnjama i s tamburaškim sastavom.
- Župni pohod u Karmel u Breznici Đakovačkoj je danas, 13. listopada 2024. Poslije pohoda Karmelu ide se na misu u crkvu Dobrog Pastira u Đakovu. Polazak je u 14:00 s autobusnog kolodvora. Hvala svima koji su donijeli hranu i darove za časne sestre u Karmelu.
- Hrvatski Caritas poziva na kolektu pomoći za stradale u poplavama u BIH. Dar se može dati danas i sljedeće nedjelje poslije misa ili uplatom na račun Caritasa kod PBZ HR1923400091110158582 poziv na broj HR 00 29402-20224
- Članovi schönstattskog pokreta, štovatelji Majke Triputa Divne imaju molitvu i mjesečni susret u četvrtak poslije mise u crkvi.
- Liturgijska/biblijska zajednica ima susret treći i četvrti petak u mjesecu u 19:00.
- Ređenje za đakona ima naš župljanin g. Dominik Čaušić u Zagrebu 19. listopada 2024. u crkvi sv. pape Ivana XXIII. Polazak je u 5:00 s autobusnog kolodvora. Prijava je u župnom uredu, prijevoz je 30 €.
Istoga dana ređenje za đakona ima fra Valentino Radaš u Sinju. Za ređenike zazivam blagoslov Božji.
- MISIJSKA NEDJELJA je 20. listopada, molitva i milostinja je za misije. Misijska zajednica prodaje kolače, a prihod je za misije naših časnih sestara u Kongu.
- U Bocanjevcima je godišnje klečanje i misa u 10:30 (na nedjelju oko blagdana sv. Luke.)
- Ove godine se navršava 70 godina od dolaska časnih sestara Kćeri Milosrđa iz Blata, s Korčule u župu Valpovo, što je bilo 30. listopada 1954. Proslava je 27. listopada 2024. svečanom euharistijom u 11:00.
- Kalendari za 2025. godinu su stigli u župni ured.
- Upis misa za prvo polugodište 2025. godine je u župnom uredu.
ŽUPA BEZGREŠNOG ZAČEĆA BDM VALPOVO
SLUŽBA RIJEČI
28. nedjelja kroz godinu – B – 13. listopada 2024.
Prvo čitanje:
Mudr 7, 7-11
Ništa ne cijenih bogatstvo u usporedbi s mudrošću.
Čitanje Knjige Mudrosti
Pomolih se i razbor dobih;
zavapih i primih duh mudrosti.
Zavoljeh je više nego žezla i prijestolja
i ništa ne cijenih bogatstvo u usporedbi s njom.
Nisam je htio uspoređivati ni s draguljima,
jer je sve zlato pred njom kao malo pijeska,
a srebro je prema njoj kao blato.
Ljubio sam je više od zdravlja i ljepote
i zavolio više od svjetlosti,
jer njezin sjaj bez prestanka svijetli.
A s njome su mi došla sva dobra
i od ruku njezinih blago nebrojeno.
Riječ Gospodnja.
Otpjevni psalam:
Ps 90, 12-17
Pripjev:
Nasiti nas smilovanjem svojim da kličemo!
Nauči nas dane naše brojiti
da steknemo mudro srce.
Vrati se k nama, Gospodine! Ta dokle ćeš?
Milostiv budi slugama svojim!
Jutrom nas nasiti smilovanjem svojim
da kličemo i da se veselimo u sve dane!
Obraduj nas za dane kad si nas šibao,
za ljeta kad smo stradali!
Neka se na slugama tvojim pokaže djelo tvoje
i tvoja slava na djeci njihovoj!
Dobrota Gospodina, Boga našega, nek bude nad nama!
Daj da nam uspije djelo naših ruku,
djelo ruku naših nek uspije!
Drugo čitanje:
Heb 4, 12-13
Riječ Božja prosuđuje nakane i misli srca.
Čitanje Poslanice Hebrejima
Živa je riječ Božja i djelotvorna; oštrija je od svakoga dvosjekla mača; prodire dotle da dijeli dušu i duh, zglobove i moždinu te prosuđuje nakane i misli srca. Nema stvorenja njoj skrivena. Sve je, naprotiv, golo i razgoljeno očima Onoga komu nam je dati račun.
Riječ Gospodnja.
Evanđelje:
Mk 10, 17-30
Što imaš, prodaj i idi za mnom!
Čitanje svetog Evanđelja po Marku
U ono vrijeme: Dok je Isus izlazio na put, dotrči netko, klekne preda nj pa ga upita:
»Učitelju dobri, što mi je činiti da baštinim život vječni?« Isus mu reče: »Što me zoveš dobrim? Nitko nije dobar doli Bog jedini! Zapovijedi znadeš: Ne ubij! Ne čini preljuba! Ne ukradi! Ne svjedoči lažno! Ne otmi! Poštuj oca svoga i majku!«
On mu odgovori: »Učitelju, sve sam to čuvao od svoje mladosti.« Isus ga nato pogleda, zavoli ga i rekne mu: »Jedno ti nedostaje! Idi i što imaš, prodaj i podaj siromasima pa ćeš imati blago na nebu. A onda dođi i idi za mnom.« On se na tu riječ smrkne i ode žalostan jer imaše velik imetak.
Isus zaokruži pogledom pa će svojim učenicima: »Kako li će teško imućnici u kraljevstvo Božje!« Učenici ostadoše zapanjeni tim njegovim riječima. Zato im Isus ponovi: »Djeco, kako je teško u kraljevstvo Božje! Lakše je devi kroz ušice iglene nego bogatašu u kraljevstvo Božje.«
Oni se još većma snebivahu te će jedan drugome: »Pa tko se onda može spasiti?« Isus upre u njih pogled i reče: »Ljudima je nemoguće, ali ne Bogu! Ta Bogu je sve moguće!«
Petar mu poče govoriti: »Evo, mi sve ostavismo i pođosmo za tobom.« Reče Isus: »Zaista, kažem vam, nema ga tko ostavi kuću, ili braću, ili sestre, ili majku, ili oca, ili djecu, ili polja poradi mene i poradi evanđelja, a da ne bi sada, u ovom vremenu, s progonstvima primio stostruko kuća, i braće, i sestara, i majki, i djece, i polja – i u budućem vijeku život vječni.«
Riječ Gospodnja.
28. nedjelja kroz godinu – B – 13. listopada 2024.
Što bismo rekli za ovu priču o "bogatom mladiću"? Govori li nam ona nešto, ili je smatramo jednostavno smiješnom, nestvarnom, beživotnom? "Jedno ti još nedostaje: ''Idi, što imaš, prodaj i podaj siromasima!-" Kada bismo svi prodali kuću i imanje i otkupninu podijelili siromasima, sve bi se sutra poremetilo.
Sigurno je ovo: uputom: "prodaj sve" ne može se misliti na svakoga od nas. Ipak, jedna riječ sve nas pogađa: "A onda dođi i idi za mnom!" I jedno bi pitanje trebalo duboko pogoditi sve nas: "Što mi je činiti da baštinim život vječni?"
Isusov poziv: "Prodaj sve i idi za mnom" nije ostao bez djelovanja. Upravo je on izazivao trajno pokrete u povijesti Crkve kao znakove koji su obnavljali Crkvu iznutra.
Pomislimo samo na sv. Benedikta iz 6. st., duhovnog oca kršćanskog Zapada; na sv. Franju Asiškoga iz 12. st. i njegov pokret siromaha koji je Kristovu Crkvu vratio evanđeoskim počecima; na majku Terezu iz 20. st. i njezine sestre ljubavi. Trajno je bilo i bit će ljudi koji su taj poziv potpunoga nasljedovanja u dobrovoljnom siromaštvu slušali, ne pritješnjeni kao mladić iz Evanđelja, nego puni oduševljenja i radosti. Ovi zaista odlaze i daju sve, te u tome nalaze pravu unutarnju slobodu.
Ovaj Isusov poziv na radikalno nasljedovanje nije ostao nedjelotvoran kao jeka: upravo je on pokrenuo istinske reformacije i u svijetu hladne sile i pohlepe za novcem oživio znakove nesebične ljubavi i nade. Upravo je ova poruka postigla to što je krajolik kršćanske ljubavi postao šaren i raznovrstan i da na njemu ne nedostaju vrhunci potpunog predanja.
Ovom se porukom svima nama može reći barem ovo:
- da nasljedovanje Krista što se traži od svih nas nije moguće bez onog unutrašnjeg odmaka prema onome što se ovdje misli pod "bogatstvom", uz onu unutrašnju slobodu prema onome što "rđa i moljac nagriza" (Mt 6,9), uz pripravnost, da se dade i ostavi barem ono što nam priječi put ovom nasljedovanju.
Tko osiguranje svoga života vidi jedino u posjedu, previše se udaljio od Isusovog načela o kojem nam je govorio i životom pokazao: ''Tko zadobije svoj život, izgubit će ga, a tko poradi mene izgubi svoj život, zadobit će ga" (Mt 10,39).
- Bogatstvo spada u najopasnije zapreke na putu za kraljevstvo Božje. "Kako li će teško imućnici u kraljevstvo nebesko!" Posebno Gospodin dodaje, da je to teško za sve, da je za sve "put strm i vrata uska" (Mt 7,14). Za bogataše to vrijedi najviše: "Lakše je devi kroz ušice iglene, nego bogatašu u kraljevstvo Božje."
Zašto bogatstvo toliko otežava pristanak na Kristovu ponudu?
Zato što je bogataš u posebnoj opasnosti da pomisli kako mu nitko nije potreban za sreću: ni Bog, ni čovjek, jer bogatstvo krije u sebi opasnost da čovjeka učahuri i učini sigurnim u sebe, zakržljalim u getu koji je sam izabrao.
"Bogatstvo" i "siromaštvo" nisu samo pitanje novčanika i žiro računa. Ima svakako bogataša koji imaju stav onih siromašnih za koje je Isus rekao "blaženi siromašni", jer nisu navezani na svoje bogatstvo, nego ga stavljaju u službu pravednosti.
A postoje sigurno i ljudi koji manje posjeduju, ali su o tome zagriženo ovisni, te svoj životni cilj vide u bogaćenju, tako da i oni po stavu spadaju u one bogataše kojima je Isus rekao "jao vama".
Jedno ponesimo sa sobom: Svi smo siromašni pred Bogom, jer svi smo upućeni na njegovu milosrdnu i spasonosnu dobrotu: "Milošću Božjom jesam što jesam" (l Kor 15,10). Ako sve očekujemo od Boga, ako znamo da smo pred Bogom uvijek praznih ruku, može nam uspjeti u povjerenju u Boga "komu je sve moguće" da prođemo "uskim putem" i kroz "uska vrata" koja vode u kraljevstvo Božje.
Ili
Isusova riječ iz današnjeg evanđelja zvuči kao prijetnja: »Kako li će teško imućnici u kraljevstvo Božje! Lakše je devi kroz ušice iglene, nego bogatašu u kraljevstvo Božje.« Nije li evanđelje Radosna vijest, a ne prijeteća vijest, zastrašujuća poruka?
Ako bismo doslovno shvatili te Isusove riječi, vjerojatno velika većina ljudi, ako ne već pretjerano bogatih, ali ipak donekle dobro-stojećih, ne bi zavrijedila ući u kraljevstvo Božje.
Što je Isus mislio i htio ovime reći? To je i pitanje učenika: »Pa tko se onda može spasiti?« Isus ne želi nikoga strašiti već samo jasno upozoriti na zamke i opasnosti koje u sebi skrivaju kako bogatstvo tako i siromaštvo.
Bogatstvo može postati samo sebi svrhom, novac i posjedovanje mogu čovjeka zarobiti, ovladati njime. To se događa kada čovjek samo trči za materijalnim, a zaboravlja ono što je stvarno važno i zapravo najbitnije u životu. Ako pojedinac ili pojedina grupa nešto čine ili poduzimaju samo radi zarade i profita, a ne radi ljudi i zbog vlastitog zadovoljstva, onda je sve to promašeno.
Slično je i sa siromaštvom: ljudi koji se moraju boriti s preživljavanjem, što će npr. sutra jesti, također su u opasnosti da izgube vlastitu slobodu i vlastito dostojanstvo.
Pravi cilj i svrha života ostaju u oba slučaja zastrti i zamagljeni. I bogati i siromašni u opasnosti su da se vrte u začaranom krugu svojih opsesija bilo stjecanjem materijalnog bilo grčevitom borbom za preživljavanjem i tako budu zapravo robovi vlastite životne situacije.
Isusu je stalo do pravednosti koja je u stanju ta dva ekstremna stanja pomiriti. Među ljudima bi trebala vladati pravednost temeljena na solidarnosti - u Božje ime! I jer Bog svakome želi dobro, tako i svaki njegov učenik, osobito onaj bogati ili relativno imućan, treba pomoći u uspostavi Božje pravednosti. To je put nasljedovanja Isusa Krista.
Jedan brazilski teolog je jednom rekao: Gladan čovjek je uvreda za svog Stvoritelja. Ako činimo barem malo kako bismo ublažili siromaštvo i oskudijevanje ljudi, ako se borimo protiv gladi, ako podupiremo socijalne projekte, nastojimo pomoći oko uspostave pravednijeg svijeta - tada je to izvršavanje Božje volje.
Isus nas želi osvijestiti kako ne bismo skrštenih ruku gledali nevolju i oskudicu onih koji pate. Želi da si postavimo pitanje: Koliko smo ovisni o posjedovanju materijalnog i tko je zapravo gospodar našega života? Želimo li služiti živome Bogu služeći siromašnoj braći ili se vrtjeti u začaranom krugu nezasitnosti materijalnim dobrima? Stoga vrijedi i nadalje ona Isusova: »Ne možete služiti Bogu i bogatstvu!«
Prema: Josip Koprek, Glas Koncila, 41/2003