Misa za Domovinu
- Detalji
- Objavljeno: Subota, 03 Kolovoz 2024 17:36
- Napisao/la vlč. Zvonko Mrak
- Hitovi: 302
VALPOVO Zvonko Mrak, župnik župe Bezgrešnog začeća Blažene Djevice Marije objavio je župne oglase i misao za 18. nedjelju kroz godinu, 4. kolovoza 2024. godine.
ŽUPA BEZGREŠNOG ZAČEĆA BDM VALPOVO
ŽUPNI OGLASI
4.kolovoza 2024.
18.nedjelja kroz godinu – B –
- Nedjeljne mise su u 8:00, 9:30 i 18:30. Mise radnim danom od ponedjeljka do subote su u 8:00.
I tako do 24. kolovoza 2024.
- OTVORENA CRKVA je od 9:00 do 12:00 s dežurstvom i sat vremena prije mise.
- Župni ured je otvoren od ponedjeljka do petka od 9:00 do 11:00.
- Marijina legija ima sastanak svakog utorka u 17:00.
- Odlukom svih biskupa HBK misni stipendij u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji i u cijeloj HBK od 1. srpnja 2024. je 10 €.
- Snježna Gospa, Dan pobjede i domovinske zahvalnosti i Dan hrvatskih branitelja je u ponedjeljak, 5. kolovoza. Misa za Domovinu je u 8:00.
- Snježna Gospa u Harkanovcima je crkveni god. Misa u 11:00. Misa uočnica s procesijom je u 20:00.
- Devetnica za Veliku Gospu kod kapelice Gospe Lurdske u Valpovu kod groblja je od utorka, 6. kolovoza u 19:30.
- Čašćenje bl. Marije Propetog Isusa Petković s litanijama, molitvom i čašćenjem relikvija je 9. u mjesecu.
- Župno hodočašće u Ludbreg, na Svetu nedjelju, bit će 1. rujna 2024. Prijave do 24. kolovoza. Cijena putovanja je 20 €.
- Nadbiskupijski susret mladih Đakovačko- osječke nadbiskupije bit će u Valpovu 28. rujna 2024. Bit će potrebni volonteri za organizaciju. Prijave su u župnom uredu.
- Uvođenje klime u župnu crkvu je postala nužna potreba. U postupku smo prikupljanja ponuda i mogućnosti realizacije projekta. Financiranje ne može biti bez sudjelovanja župljana i drugih dobrotvora. Uvođenje klime bi bilo još ovoga ljeta, odnosno čim prije. Skupljanje darova za tu namjenu počinje odmah.
ŽUPA BEZGREŠNOG ZAČEĆA BDM VALPOVO
SLUŽBA RIJEČI
18.nedjelja kroz godinu – B – 4. kolovoza 2024.
Prvo čitanje:
Izl 16, 2-4.12-15
Učinit ću da vam daždi kruh s neba.
Čitanje Knjige Izlaska
U one dane: Sva zajednica izraelska u pustinji stade mrmljati protiv Mojsija i Arona. I rekoše im sinovi Izraelovi: »O, da smo pomrli od ruke Gospodnje u zemlji egipatskoj kad smo sjedili kod lonaca s mesom i jeli kruha do mile volje!« - rekoše im. »Izveli ste nas u ovu pustinju da sve ovo mnoštvo gladom pomorite!« Tada reče Gospodin Mojsiju: »Učinit ću da vam daždi kruh s neba. Neka narod ide i skuplja svaki dan koliko mu za dan treba. Tako ću ih kušati i vidjeti hoće li živjeti po mom zakonu ili neće.« »Čuo sam mrmljanje sinova Izraelovih. Reci im: 'Još večeras ćete jesti meso, a ujutro ćete se nasititi kruha. Tada ćete spoznati da sam ja Gospodin, Bog vaš.« I doista! Navečer se pojave prepelice i prekriju tabor. A ujutro obilna rosa sve orosila oko tabora. Kad se prevlaka rose digla, površinom pustinje ležao tanak sloj, nešto poput pahuljica, kao da se slána uhvatila po zemlji. Kad su Izraelci to vidjeli, pitali su jedan drugoga: »Što je to?« Jer nisu znali što je. Onda im Mojsije reče: »To je kruh koji vam Gospodin daje za hranu.«
Riječ Gospodnja.
Otpjevni psalam:
Ps 78, 3.4bc.23-25.54
Pripjev:
Nahrani ih Gospodin kruhom nebeskim.
Ono što čusmo i saznasmo,
što nam kazivahu oci,
predat ćemo budućem koljenu:
slavu Gospodnju i silu njegovu.
Odozgo naredi oblacima
i otvori brane nebeske,
ko kišu prosu na njih mânu da jedu
i nahrani ih kruhom nebeskim.
Čovjek blagovaše kruh jakih;
on im dade hrane do sitosti.
U svetu zemlju svoju on ih dovede,
na bregove što mu ih osvoji desnica.
Drugo čitanje:
Ef 4, 17.20-24
Obucite novog čovjeka, po Bogu stvorena.
Čitanje poslanice svetoga Pavla apostola Efežanima
Braćo:
Ovo govorim i zaklinjem u Gospodinu: ne živite više kao što pogani žive – u ispraznosti pameti njihove.
Ta vi ne naučiste tako Krista, ako ste ga doista čuli i u njemu bili poučeni kako je istina u Isusu: da vam je odložiti prijašnje ponašanje, starog čovjek, koga varave požude vode u propast, a obnavljati se duhom svoje pameti i obući novog čovjeka, po Bogu stvorena u pravednosti i svetosti istine.
Riječ Gospodnja.
Evanđelje:
Iv 6, 24-35
Tko dolazi k meni, neće ogladnjeti; tko vjeruje u mene, neće ožednjeti.
Čitanje svetog Evanđelja po Ivanu
U ono vrijeme: Kada mnoštvo vidje da ondje nema Isusa ni njegovih učenika, uđu u lađice i odu u Kafarnaum tražeći Isusa. Kad ga nađoše s onu stranu mora, rekoše mu: »Učitelju, kad si ovamo došao?« Isus im odgovori: »Zaista, zaista, kažem vam: tražite me, ali ne stoga što vidjeste znamenja, nego stoga što ste jeli od onih kruhova i nasitili se. Radite, ali ne za hranu propadljivu, nego za hranu koja ostaje za život vječni: nju će vam dati Sin Čovječji jer njega Otac – Bog – opečati.« Rekoše mu dakle: »Što nam je činiti da bismo radili djela Božja?« Odgovori im Isus: »Djelo je Božje da vjerujete u onoga kojega je on poslao.« Rekoše mu onda: »Kakvo ti znamenje činiš da vidimo pa da ti vjerujemo? Koje je tvoje djelo? Očevi naši blagovaše mânu u pustinji, kao što je pisano: Nahrani ih kruhom nebeskim.« Reče im Isus: Zaista, zaista, kažem vam: nije vam Mojsije dao kruh s neba, nego Otac moj daje vam kruh s neba, kruh istinski; jer kruh je Božji Onaj koji silazi s neba i daje život svijetu.« Rekoše mu nato: »Gospodine, daj nam uvijek toga kruha.« Reče im Isus: »Ja sam kruh života. Tko dolazi k meni, neće ogladnjeti; tko vjeruje u mene, neće ožednjeti nikada.
Riječ Gospodnja.
18.nedjelja kroz godinu – B – 4. kolovoza 2024.
U današnjem evanđelju ljudi ulaze u lađicu i odlaze preko jezera u Kafarnaum tražiti Isusa.
Što hoće od njega? "Tražite me zato što jedoste od onih kruhova i nasitite se", reče im Isus. Gladni ste i hoćete imati nešto za jelo. Nema li pravo?
Za život čovjekov potreban je svakodnevni kruh, a čovjek također živi od kruha. To zna i Gospodin i zato nas je naučio u Očenašu moliti za kruh naš svagdašnji.
Biblija nam ponavlja da Bog kao Otac kruha otvara svoju blagu ruku i sve ispunjava svojim blagoslovom kao i blagoslovom svagdanjega kruha. Ista Biblija govori, puna zahvalne radosti, o jelu i piću. Telad su poklana da se održi gozba, i za svadbu u Kani bit će pribavljeno dobro i najbolje vino, kako bi se svadbeni gosti veselili, a i sam Gospodin hrani, gladne kruhom i ribom.
Tko se ne može svemu tome veseliti, nezahvalan je. Kao djeca kojoj se stalno mora zapovijedati da jedu, …..
dok su za žaljenje djeca sretna zbog komada kruha.
I čini se da je dio današnje tragedije što smo kao Izraelci u pustinji kojima su se gadile mana i prepelice, kao i to što neki ljudi ne mogu čak ni na jelovniku od dvadeset jela naći ono što bi im bilo sasvim dobro.
Čovjek živi o kruhu, - ali ne samo o njemu.
Točno znamo kako se sa svim bogatstvom ne može kako treba živjeti, kako se uz njega jedino može umrijeti od dosade i prezasićenosti.
Koliko je to istinito, pokazuje nam činjenica da je broj samoubojstava daleko veći u vrijeme izobilja negoli u vrijeme nevolje.
Koliko je roditelja odgajalo svoju djecu i reklo: naša djeca moraju imati bolje nego mi. I oni misle da im moraju biti zahvalna kad im džepove napune novcem, a sobe luksuzom.
Na koncu će - bespomoćni - ustvrditi, da i puni džepovi mogu ubiti, ako su srca prazna i bez ideala. Jedan je sedamnaestogodišnjak prije samoubojstva zapisao u teku: "Bože moj, kako je okrutno biti darivan ali ne i voljen."
Možemo se dakle uvjeriti da čovjek ne može živjeti od samog blagostanja, ali zbog njega može propasti.
Želimo uvidjeti kako Isusova riječ u današnjem Evanđelju: "Radite, ali ne za hranu propadljivu, nego za hranu koja ostaje za život vječni," nije zastarjela i smiješna biblijska izreka, neprimjenljiva na naše vrijeme, nego riječ što nam upravo danas otkriva nove putove i mogla bi nam pokloniti nove nade.
Što je potrebno za život, kako bi bio dovoljno dragocjen, da bi ga Bog sačuvao za vječnost i dao mu udjela u svom vječnom životu?
Možemo se također pitati: što je potrebno čovjeku za umiranje, za dobro i smisleno umiranje, umiranje koje u sebi ne nosi kraj nego živu nadu? "Brinuti se za hranu koja ostaje za život vječni!"
Ova nepropadljiva hrana postoji: "Ja sam kruh života! " Onaj Isus koji je umro da bi dao život svijetu, jest kruh; Isus je onaj koji može kazati za svoju riječ: "Nebo će i zemlja proći, ali moje riječi neće proći"
Jedemo li taj kruh, slušamo li tu riječ? Živimo li od toga? Prihvaćamo li to? Zašto tako malo od toga osjećamo?
Odgovor piše negdje na jednom križu pored puta:
Ja sam svjetlo, ne vidite to.
Ja sam put, njime ne idete.
Ja sam istina, ne tražite me.
Ja sam život, ne prihvaćate me.
Ja idem pred vama, ne slijedite me.
Ja sam Bog vaš, ne molite me.
Ja sam kruh života, ne jedete me.
Ja sam riječ života, ne slušate me.
I što ostaje na kraju nego zapitati se:
Od čega živi čovjek?
A Isus tako snažno i obvezujuće nam kaže:
"Ja sam kruh života. Tko vjeruje u mene, neće više ožednjeti nikada... Jer kruh koji ću ja dati, tijelo je moje za život svijeta."