MALI OGLASI

PRETRAŽI OGLASE

Tražite posao

VIDEO

 

 

 

 

Sjetva je Njegovo poslanje

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

VALPOVO Zvonko Mrak, župnik župe Bezgrešnog Začeća BDM Valpovo uputio je misao dana župljanima.

 

 

MISNA ČITANJA

15. NEDJELJA KROZ GODINU (A) – ČITANJA

Prvo čitanje: Iz 55, 10-11

Čitanje Knjige proroka Izaije

Ovo govori Gospodin: »Kao što dažd i snijeg s neba silaze i ne vraćaju se onamo dok se zemlja ne natopi, oplodi i zazeleni da bi dala sjeme sijaču i kruha za jelo, tako i riječ koja iz mojih usta izlazi ne vraća se k meni bez ploda, nego čini ono što sam htio i obistinjuje ono zbog čega je poslah.«

Riječ Gospodnja.

 

Otpjevni psalam: 65, 10-14

Pripjev: Sjeme pade na dobru zemlju i urodi.

Ti, Gospodine, pohodi zemlju
i ti je natopi, obogati nju veoma.
Božja se rijeka vodom napuni,
ti pripravi ljudima žito.

Ovako pripremi zemlju:
brazde joj natopi,
grude joj poravna;
kišom je omekša,
usjeve joj blagoslovi.

Ti okruni godinu dobrotom svojom,
plodnost niče za stopama tvojim.
Pustinjski pašnjaci kaplju od obilja,
brežuljci se pašu radošću.

Livade se kite stadima,
doline se pokrivaju žitom:
svagdje klicanje, pjesma.

Drugo čitanje: Rim 8, 18-23

Čitanje Poslanice svetoga Pavla apostola Rimljanima

Braćo! Smatram, uistinu: sve patnje sadašnjega vremena nisu ništa prema budućoj slavi koja se ima očitovati u nama. Doista, stvorenje sa svom žudnjom iščekuje ovo objavljenje sinova Božjih: stvorenje je uistinu podvrgnuto ispraznosti – ne po svojoj volji, nego zbog onoga koji ga podvrgnu – ali u nadi. Jer i stvorenje će se osloboditi robovanja pokvarljivosti da sudjeluje u slobodi i slavi djece Božje. Jer znamo: sve stvorenje zajedno uzdiše i muči se u porođajnim bolima sve do sada. Ali ne samo ono! I mi koji imamo prvine Duha, i mi u sebi uzdišemo iščekujući posinstvo, otkupljenje svoga tijela.

Riječ Gospodnja.

 

Evanđelje: Mt 13, 1-23

Čitanje svetog Evanđelja po Mateju

Onoga dana Isus iziđe iz kuće i sjede uz more. I nagrnu k njemu silan svijet te je morao ući u lađu: sjede, a sve ono mnoštvo stajaše na obali. I zborio im je mnogo u prispodobama: »Gle, iziđe sijač sijati I dok je sijao, nešto zrnja pade uz put, dođoše ptice i pozobaše ga. Nešto opet pade na kamenito tlo, gdje nemaše dosta zemlje, i odmah izniknu jer nemaše duboke zemlje. A kad sunce ogranu, izgorje i jer nemaše korijena, osuši se. Nešto opet pade u trnje, trnje uzraste i uguši ga. Nešto napokon pade na dobru zemlju i davaše plod: jedno stostruk, drugo šezdesetostruk, treće tridesetostruk. Tko ima uši, neka čuje!« I pristupe učenici pa ga zapitaju: »Zašto im zboriš u prispodobama?« On im odgovori: »Zato što je vama dano znati otajstva kraljevstva nebeskoga, a njima nije dano. Doista, onomu tko ima dat će se i obilovat će, a onomu tko nema oduzet će se i ono što ima. U prispodobama im zborim zato što gledajući ne vide i slušajući ne čuju i ne razumiju. Tako se ispunja na njima proroštvo Izaijino koje govori: Slušat ćete, slušati – i nećete razumjeti; gledat ćete, gledati – i nećete vidjeti! Jer usalilo se srce naroda ovoga: uši začepiše, oči zatvoriše da očima ne vide, ušima ne čuju, srcem ne razumiju te se ne obrate pa ih izliječim. A blago vašim očima što vide, i ušima što slušaju. Zaista, kažem vam, mnogi su proroci i pravednici željeli vidjeti što vi gledate, ali nisu vidjeli; i čuti što vi slušate, ali nisu čuli

Vi, dakle, poslušajte prispodobu o sijaču. Svakomu koji sluša Riječ o Kraljevstvu, a ne razumije, dolazi Zli te otima što mu je u srcu posijano. To je onaj uz put zasijan. A zasijani na tlo kamenito – to je onaj koji čuje Riječ i odmah je s radošću prima, ali nema u sebi korijena, nego je nestalan: kad zbog Riječi nastane nevolja ili progonstvo, odmah se pokoleba. Zasijani u trnje – to je onaj koji sluša Riječ, ali briga vremenita i zavodljivost bogatstva uguše Riječ, te ona ostane bez ploda. Zasijani na dobru zemlju – to je onaj koji Riječ sluša i razumije, pa onda, dakako, urodi i daje: jedan stostruko, jedan šezdesetostruko, a jedan tridesetostruko.«

 

 

  1. NEDJELJA KROZ GODINU – A -
  2. srpnja 2020.

 

Lijepa slika iz Starog zavjeta uspoređuje Riječ Božju sa kišom koja pada na zemlju da je natopi, oplodi i zazeleni da bi dala sjeme sijaču i kruha za jelo. Svi ovisimo o hrani. A i ne mislimo da ovisimo o Riječi Božjoj. Riječ Božja je poslana ljudima da ih natopi kao kiša zemlju da bi Riječ Božja nikla u srcima ljudi i da bi donijela plod – hranu koju shvaćamo kao Spasenje Božje. Ovo je napisano za vrijeme zarobljeništva izraelskog naroda (588-538.) pr. Kr., u Babilonu. Prorok u ime Božje u narodu podržava nadu povratka u slobodu. Takva je i riječ Božja: izlazi od Boga – i prije no što se njemu vrati, treba oploditi onoga i one kojima Bog tu svoju riječ „šalje.“ Božja je riječ također „kruh za jelo.“ Riječ Božja, dakle, oplođuje i hrani. Prorok je vjerovao kako je Bog spasonosno prisutan u povijesti naroda i onda kad je narod u tami života čekao. Spasenje će sigurno doći.

Sv. Matej se nadovezuje na riječi i slike iz proroka Izaije. Matej nas upoznaje s Isusom koji je SIJAČ SJEMENA – BOŽJE RIJEČI. I Isus za svoj govor koristi prirodu i uzima slike iz poljodjelstva: sjetve, žetve, vinogradarstva, voćarstva, ribolova, gradnje kuće – dakle, iz najbližeg tadašnjeg životnog okoliša svojega slušateljstva.

Isus je u svojoj evanđeoskoj prispodobi naveo četiri vrste tla, u koja baca sjeme: 1. tvrdi put; 2. kamenito tlo; 3. trnje; 4. dobra zemlja.

Isus je sijač sjemena – sijač svoje riječi, života i spasenja. Sijaču je dostatan komadić dobre zemlje, komadić dobroga srca. Ali, mi smo uglavnom: tvrda zemlje, kamen ili trnje. Samo ako smo plodna zemlja, njegovo sjeme, njegova riječ može u nama uroditi plodom i biti „novo sjeme“ njegova kraljevstva.

Prispodoba o sijaču nam kazuje kako sijač ide zemljom i svoju riječ (svoje sjeme), razbacuje posvuda; čak i tamo gdje ni jedan pametan poljodjelac to ne bi činio. Bacati sjeme: „uz put“ ili u „trnje“ ili na „kamen“ – to je beskorisno rasipanje sjemena.

No, sijač iz prispodobe ne misli tako. On ne izabire zemljište. Ne odlučuje koje je tlo dobro, a koje loše, prikladno ili neprikladno. Tek nakon sjetve pokazuje se kakvo je tlo.

Njegovo je poslanje sjetva, a ne žetva. On samo sije, a drugi će žeti. On ne razmišlja o količini posijanog sjemena kao ni gdje će ga baciti. On ne štedi! Njegova je zadaća posvuda sijati i naučiti se na gubitak zrnja, napraviti toliko naizgled ‘beskorisnih poteza’ i zamaha rukom. 

Svako bačeno sjeme nije nikako izgubljeno. Ono je izgubljeno samo u zatvorenoj ruci sijača koji nije izišao sijati, bojeći se da ne ugrozi Riječ. A naše je poslanje ‘ugroziti’ tlo, ugroziti naše srce, staviti ga pred izazov prihvaćanja riječi.

Isus želi sve svoje sljedbenike pretvoriti u sijače svoje Riječi. Božja riječ posijana, prečesto ostaje zaboravljena. Spojiti zemlju i sjeme i dobiti dobar usjev, djelo je Duha Svetoga. On spaja, združuje, čini cjelinu. Postoji i onaj koji razdvaja, Đavao. On ne želi da se spoji tlo i sjeme. On odnosi riječ iz srca. Ali, snaga Isusove Riječi mora biti jača, naše srce mora biti jače u prihvaćanju i sijanje njegove riječi.

usp. župa Ivanja Reka

Zvonko Mrak, župnik

 

 


 

 

 

 

 


 

 

Dodaj komentar


Sigurnosni kod
Osvježi

Imamo 726 gostiju i nema članova online

PROGNOZA VREMENA

giweather joomla module

DRUŠTVENE MREŽE

FacebookMySpaceTwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineTechnoratiLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It

BELIŠĆE

BIZOVAC

PETRIJEVCI

VALPOVO

 

RASPORED FILMOVA

STUDENI

 





Web izlog

kreativnog

stvaralaštva

 

 

Galerije fotografija

Ledom okovana rijeka (Dubravko Maričić)

Valpovački dvorac u zimskoj noći

Bajkovita Istra   (Maja Kraljik)

Boje jeseni u Valpovu